esmaspäev, 24. september 2012

Lõika ja kleebi

Meie Sebastian ei taha joonistada. Ma ei tea miks. Talle ei meeldi ei pliiatsid, vildikad ega ka grafiitpliiatsid. Mitte ükski. Vahest, väga harva, kui ta midagi paberile teeb, siis ega see midagi erilist pole. Maalida meeldib talle pisut enam, põhiliselt guaššidega, sest need katavad paremini. Akvarelliga teeb ka, kui tuju on. Igatahes satub pintsel talle tihedamini pihku, kui pliiatsid. 
Natuke veel rohkem meeldib talle lõigata ja kleepida. Ta väga hea meelega lõikab erinevaid asju välja ja liimib neid siis teisele paberile. 


Lõikamine on raske töö, eriti ringide või ringikujuliste asjade. Lõikamine vajab harjutamist ja seetõttu ma aegajalt teen talle töölehti, kust ta siis saab midagi välja lõigata. Liimimine on ka raske töö, eriti osadele lastele. Puhtalt liimimist peab samamoodi harjutama. Nii kurb on, kui laps on töö tuksi keerab üleliigse liimikogusega. Ma vahest mõtlen, et lasteaias peaks palju rohkem laskma lastel endil asju välja lõigata, kuid millegi pärast on jätkuvalt paljud tööd nii, et lasteaiaõpetajad on eeltöö ehk lõikamise kenasti ära teinud ja laste asi on asjad korralikult paberile liimida.
Mul on praegu jälle see I klassi paanika:D Kõik kooliuusikud on lasteaiast tulnud lapsed ja nad ütlevad iga asja kohta, et nad ei oska. Minu asi on nüüd neile selgeks teha, et oskavad küll. Ma ei tea, kas õnnestub. Eelmine aasta õnnestus, II klass on küll täitsa asjalik juba. Ehk õnnestub sel aastal ka. 


Ostke lastele head käärid, näiteks Fiskarsi lastekäärid. Ise ka ei taha ju viletsa töövahendiga tööd teha, miks siis laps peaks tahtma. Jah, need on natuke kallimad (äkki olid 4,50), kuid on head ka. Ja laske lõigata: katalooge, vanu lasteajakirju, kalendreid jne. Laske lõigata lihtsalt lõikamise pärast. Kiitke ja laitke ka, kui vaja on. Neil on endil pärast lihtsalt natuke kergem. 

2 kommentaari:

  1. Ojaaa - ma tean küll seda I klassi lapse lauset - ma ei oska... Kevadeks hakkasid pea kõik oskama :D Või kui ei osanud, siis küsisid, mitte ei vingunud et ei oska. Jõudu ja rahulikku meelt sulle ;)

    VastaKustuta
  2. Aitäh, Kadri! Tegelikult on see nii kurb, et lapsed ütlevad iga asja peale:"Ma ei oska!" Huvitav, kust see küll tuleb? Millest tekib?

    VastaKustuta