neljapäev, 4. august 2016

Kohtumine Tättega silmapiiril :)

Jaan Tätte valetas üle-eelmine aasta, et järgmised viis aastat ta ühtegi kontserttuuri ei tee, aga meile see vale meeldib :), sest justnimelt nüüd, augustis, rändab ta mööda Eestimaad ringi oma lauludega "Kohtumine silmapiiril".  Ise põhjendas ta oma otsust, miks ta siiski kontserttuuri teeb sellega, et käesolev aasta on mereaasta ja oleks patt jätta kõik need merelaulud laulmata, mis ta aastate jooksul loonud on. Ja merelaule tal jagub. Kuna Sebastian on loendaja, siis kontserti lõpuks oli täiesti kindel, et Jaan Tätte laulis kahe tunni jooksul 23 laulu :)

23 merelaulu ja Käsmu. Ma tean jah, et ta tuleb siiasamasse Varbolasse ka samade lauludega, aga ma ei tea, miks, kuid piletid selle kontsertile ostsin ma Käsmu. Mul lihtsalt on selline tunne, et merelava, Tätte, merelaulud ja Käsmu käivad kokku ning seepärast ma pidin küll paljudele selgitusi andma, mille pärast me sõidame 158km, et kuulata kontsertit, mis tuleb siia, 20km kaugusele ka :) Ma ei osanudki seletada. Ütlesin, et me lihtsalt oleme sellised...ogarad.

Eile oligi siis Käsmus see kauaoodatud kontsert, mille piletid ma ostsin kohe ära, kui Anne mulle ütles, et selline kontsert on sel suvel tulemas.  


Kui kohutavalt romantiline õhtu oli :) Absoluutselt täiesti tuulevaikne, soe ja sääsene kantud Jaan Tätte merelauludest, mis puudutavad hinge ja meelt. Tätte on üks väheseid muusikuid, keda meie Sebastiani tundlik kõrv on valmis kuulama iga kell ja aeg ning ma lihtsalt nautisin seda, kuidas ta oma lapsehäälega peaaegu kõiki laule kaasa laulis, kuidas ta hingestatult peale igat laulu plaksutas. Laulud olid kõik tuttavad (välja arvatud kaks) ja seda enam need kosutasid hinge. Kõik oli nii tuttav ja turvaline selles augustiõhtus. Mulle väga meeldivad Tätte humoorikad vahejutud, mis panevad muigama ja mõtlema, et ei tea, kas ta mõtleb need välja või on need lood tõesti tema elu saatnud :) 

Käsmu on üks kaunimaid külasid, mis minu silm on näinud. Arhitektuuriliselt väga kaunite majadega, mis ühelt poolt teed piirnevad merega ja suurte kivirahnudega. Seal on nii vaikne ja nii ilus, et tahaks kohe kauem peatuda. Tahaks osa saada sellest vaikusest ja rahust, mida see küla kumab. Tahaks panna varbad merevette ja vaadata, kuidas päike tõuseb. 

Loodetavasti Tätte laulab Käsmus veel ja veel, sest ma lähen sinna ikka ja jälle  tagasi kuulama. Kuulama seda merd ja Tättet üheskoos, sest see on nii ilus :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar